צריכים עזרה בעניין כלכלי ואינכם יודעים למי לפנות? בואו נעשה לכם סדר בבלאגן

laptop computer on glass-top table

צריכים עזרה בעניין כלכלי ואינכם יודעים למי לפנות? בואו נעשה לכם סדר בבלאגן

עולם הפיננסים רחב ומורכב. מי שאינו מהתחום ומעוניין בעזרה בעניין כלכלי לא פעם מתבלבל ממגוון היועצים שקיים בתחום, ולא יודע למי עליו לפנות. במאמר זה אציג לכם בקצרה את נותני השירות בעולם הפיננסי, מה כל אחד עושה ומי משלם לו על כך.
מקווה שזה יסייע בידיכם לפנות לבעל המקצוע הרלוונטי לכם, שיוכל לענות לצורך שלכם בדיוק.

 

ברשותכם, אתחיל ב-3 סוגי השירות שתוכלו למצוא במשרד שבניהולי, ואשמח כמובן לעמוד לשירותכם בכל שאלה נוספת שתהיה לכם בנושא.

 

מתכנן פיננסי – מאבחן ומנתח את המצב הפיננסי של הלקוחות, מברר את צרכיהם ושאיפותיהם ומוביל אותם בדרך להגשמת יעדיהם הכלכליים, על בסיס תכנית מותאמת להם, שמתייחסת לכל היבט או תחום מתחומי חייו של הלקוח: חיסכון, פנסיה, ביטוח, השקעות, ירושה ועוד.  

מתכנן פיננסי מקבל תשלום עבור השירות ישירות מהלקוח. כך הלקוח יכול להיות סמוך ובטוח שהמתכנן אובייקטיבי ורק טובת הלקוח מצויה מול עיניו.

 

 

מתכנן פרישה –מלווה את הפורש ואת משפחתו טרם הפרישה ועד להסדרת אופן השימוש בכספי החיסכון הפנסיוני וכספי הפיצויים על ידי הפורש או על ידי משפחתו תוך מיצוי הטבות המס הקיימות. מתכנן פרישה מקבל את התשלום עבור השירות ישירות מהלקוח.

 

סוכן ביטוח פנסיוני – בעל רישיון לעיסוק בתיווך בביטוח לגבי סוג מוצר פנסיוני – בקופת גמל, תכנית ביטוח חיים עם מרכיב חסכון שלא אושרה כקופת גמל ותוכנית ביטוח מפני סיכון תאונה, מחלה או נכות. 

סוכן הביטוח מקבל תשלום מחברות הביטוח ובתי ההשקעות דרך מוצרים אותם הלקוחות שלו רוכשים.

 

סוגים נוספים של נותני שירותים פיננסיים שתמצאו בשוק:

 

יועץ השקעות – בעל רישיון למתן ייעוץ לאחרים, מייעץ בנוגע לכדאיות של השקעה, החזקה, קניה או מכירה של ניירות ערך או של נכסים פיננסיים.

יועץ ההשקעות חייב להיות אובייקטיבי, אסור לו לקבל תשלום מגופי השקעה כמו בתי השקעות וחברות ביטוח, הוא מקבל את התשלום עבור היעוץ מהלקוח, החריג היחיד הוא יועץ שעובד בבנק.

 

משווק השקעות– מתן ייעוץ לאחרים בנוגע לכדאיות של השקעה, החזקה, קניה או מכירה של ניירות ערך או של נכסים פיננסיים,

הוא עובד בגוף מוסדי ומשווק את מוצרי אותו גוף בלבד – חברת ביטוח או בית השקעות. משווק ההשקעות מקבל משכורת מהגוף בו הוא עובד בלבד.

 

מנהל השקעות – בעל רישיון לפעול בשם הלקוח לצורך קניה ומכירה של ני"ע. למנהל השקעות מותר לפעול בחשבון הלקוח.

החריג היחיד הוא מנהל השקעות שעובד במרכזי השקעות של הבנקים, בתי השקעות וחברות ביטוח, בגופים אלו מנהל ההשקעות מקבל תלוש שכר,

ללא קשר לתיקים שהוא מנהל. מנהל השקעות פרטי מקבל תשלום מהלקוח כאחוז משווי תיקי השקעות אותם הוא מנהל.

 

סוכן ביטוח – בעל רישיון לעסוק באחד או כמה מענפי ביטוח אלה: ביטוח פנסיוני, ביטוח ימי או ביטוח כללי. סוכן הביטוח מקבל תשלום מהחברות דרך מוצרים אותם הלקוחות שלו רוכשים.

 

כלכלת משפחה –דיסציפלינה העוסקת בכל תחומי הניהול הכלכלי של משקי בית.

לצורך ניתוח ושיפור התנהלות כלכלית של משקי בית. התשלום עבור השירות נגבה ישירות מהלקוח.

 

יועץ נדל"ן עוסק בייעוץ עבור משקיעים ורוכשי דירות.

הוא מלווה את המשקיעים בכל שלבי התהליך, החל משלב ההתלבטות הראשונית ועד לסגירת העסקה. יועץ נדל"ן מקבל את התשלום עבור השירות ישירות מהלקוח.

 

אני מקווה שהצלחתי לעשות לכם סדר ושכעת ברור לכם יותר אם עליכם לפנות לסוכן ביטוח, יועץ השקעות, מתכנן פיננסי או כל אחד מבעלי המקצוע האחרים שפירטתי, ושתקבלו את השירות המתאים ביותר לצורך שלכם.

אפשר לשתף:

מאמרים נוספים

וואטסאפ
1
יש לך שאלה?
Scan the code
מיכל פלג
שלום,
אשמח לעזור לך בוואטסאפ.
054-6111588 דילוג לתוכן