הגיל השלישי, מה חשוב לעשות כתבה לט"ו באב

הגיל השלישי, מה חשוב לעשות כתבה לט"ו באב

כל שנה לקראת ט"ו באב, שזה יום האהבה, אני כותבת על המשמעות הזוגית של אהבה. השנה, לכבוד ט"ו באב בחרתי לרשום על משמעות האהבה בגיל השלישי.
כשהיינו צעירים, יצאנו עם אנשים כדי למצוא את הצד השני שלנו, את בן או בת הזוג האידיאליים, אלו שאנחנו רוצים להתקדם איתם בחיים. את אלו שאנו נסמוך עליהם הכי הרבה, נקים איתם משפחה ונתמודד עם כל מה שהחיים מביאים לנו ביחד.
במהלך הדרך המשותפת, יכולים לקרא הרבה דברים. חלקם שמחים, חלקם פחות וחלקם הם אסונות שהחיים הניתנים לנו כמבחן לזוגיות.
חלק מהזוגות לא שורדים את השנים הרבות ביחד ונפרדים חלקם נפרדים בלי ילדים, חלקם עם ילדים, חלקם בהבנה משותפת וחברות וחלקם בכעס וריבים עוד לפני הגעתם לגיל השלישי.
לכל אחד משלבי החיים יש משמעות בתכנון קדימה. כשצעירים, החיסכון קדימה תופס את קדמת הבמה, יחד עם הגנה של ביטוח בריאות. אחרי שמחליטים על הקמת תא משפחתי התכנון מחייב הגנה על שני בני הזוג, אם בפוליסות בריאות וחיים או בחיסכון למטרות משותפות, כדוגמת רכישת דירה, הכנה כלכלית לילדים ועוד. כשמגיעים הילדים (במידה ורוצים) התכנון נעשה יותר מסובך, התקציב פתאום מפסיק להיות רחב וגדול ונהפך להרבה יותר ממוקד. ההגנות כאן הן דבר ראשון על הילדים בכל היבטי החיים, כולל חיסכון. מי מאיתנו המבוגרים יותר לא זוכר את החיסכון בקופת גמל שפתחו סבא וסבתא או ההורים כשנולדנו. כך התכנון למשפחה הצעירה.
ואז עוברות השנים, אנחנו מתבגרים, גם הילדים, הצרכים משתנים, התכנון משתנה יחד איתו, אנחנו מקיימים משק בית שהוא למעשה עסק פרטי שנקרא משפחה. גם אם אנחנו נפרדים מבן/בת הזוג, עדיין אנו צריכים ביחד לדאוג לילדים.
בגילאים אלו, נכנס גורם חדש למשוואה, אותו גורם שההורים שלנו דאגו לגביו כשאנחנו היינו צעירים וחשבנו שאנשים בגיל 50 הם כבר זקנים.
הגורם החדש הוא תכנון הפרישה. האמת, אני לא אוהבת את המונח פרישה, גיל הפרישה הרשמי לנשים הוא 62 ולגברים 67 אבל. אנשים בגיל זה עדיין עובדים, יצרנים ותורמים לעסק לכלכלה ולמשפחה. גיל 62 לנשים ו 67 לגברים הוא הגיל בו מדינת ישראל נותנת סל גדול ורחב של הטבות מס מפנקות שיכולות לתת משכורת גבוה הרבה יותר למי שמשכיל ויודע להשתמש בהטבות אלו.
לכן, אני מעדיפה לקרא לגיל הפרישה הגיל בו אפשר להתחיל (עוד על משיכת פנסיה לחץ כאן).
מה אפשר להתחיל?
אפשר להתחיל בלימודים.
אפשר להתחיל בעסק חדש שתמיד חלמתם עליו.
אפשר להתחיל בתכנון טיול מסביב לעולם, כמו שתמיד רציתם.
אפשר לעזור לילדים עם הילדים שלהם.
אפשר לדאוג לפרישה של הילדים (כן גם זו אפשרות).
ואפשר להמשיך לעסוק מה שתמיד עסקתם ונהניתם ממנו.

אז מה זה אומר גיל פרישה? ומה זה קשור ליום האהבה ולזוגיות?
עד גיל הפרישה, צריך וחשוב לחסוך כסף כדי לבדוק את האפשרות לקבל קצבה שהיא בעצם תלוש שכר אבל לא ממעסיק אלה מקרן פנסיה או ביטוח מנהלים.
תלוש השכר הזה הוא לכל החיים וכדאי שיהיה הרבה מאוד כסף כדי שהמשכורת בתלוש הזה תהיה ממש גבוה.
כשמגיעים לגיל 62 לנשים או 67 לגברים כדאי להיפגש עם מתכנן פרישה עדיף שיהיה רואה חשבון שמתמחה בפרישה. ולסקור את כל המוצרים הקיימים ולבנות תוכנית למימוש לכל המטרות שרשמתי ועוד.
חלק מהותי וחשוב בתכנון הזה, הוא הגנה על בן/בת הזוג. אחרי שניהלנו משק בית משותף לאורך שנים, הקמנו משפחה, דאגנו לה ופרנסנו אותה, חלק מהאנשים בגיל זה עדיין מפרנסים.
הגיע הזמן לחשוב אחד על השני או השנייה.
השאלות החשובות כאן הן, האם הצד השני שלי מוגן ויקבל שכר מכבד בגיל הפרישה? האם אני הפורש או הפורשת צריכים לדאוג לפרנסה שלו או שלה במידה ואני לא נמצא?
איך שומרים ביחד על רמת חיים אליה הורגלנו ואיך שומרים על רמת החיים הזו במידה וחס וחלילה אחד מאיתנו לא נמצא.
איך אנחנו דואגם לדור ההמשך, באיזו דרך אנו בוחרים להשאיר להם ירושה במידה ואנחנו רוצים.
אולי אנחנו רוצים לדאוג לנכדים? זו גם מטרה טובה.
איך אנחנו דואגים אחד לשני ודואגים שהמשפחה שלנו תדע בדיוק מה הרצונות שלנו בכל מקרה גם במקרה של חס וחלילה מחלה קשה או תאונה.

כל השאלות הללו הן כבדות משקל, ההשלכות שלהן על החיים שלנו ושל המשפחה שלנו הן גדולות ולכל החיים. מחלק מההחלטות אין דרך חזרה.
לכן, בעלום ההתמחות שלי, אהבה בגיל השלישי היא הדאגה המשותפת אחד לשני, התכנון קדימה לכל מיני מצבי עולם חדשים שלא היו קודם.
לכן, אני מזמינה את כל מי שמעוניין או שיש לו הורים בגיל המתאים החל מגיל 60 לפנות ולשאול, מה הדרך הנכונה והטובה לקבל את הטבות המס ולהגן אחד על השני.

אפשר לשתף:

מאמרים נוספים

וואטסאפ
1
יש לך שאלה?
Scan the code
מיכל פלג
שלום,
אשמח לעזור לך בוואטסאפ.
054-6111588 דילוג לתוכן